Ämne: på jobbet

X

karriären har stannat upp – vad gör jag?

av Paulina Gustafsson, 2018-03-22 14:04

Först när du vet vad du kan, vad du vill och vart du vill, kan du komma dit. Du måste själv ta ansvar för din utveckling. Det menar i alla fall Paulina Gustafsson, coach på Antenn.

läs mer

så överlever du som är introvert i en extrovert arbetsmiljö.

av Carolina Klockare Gullesjö, 2018-03-20 12:36

Känner du igen dig? I annonsen står först en kravlista på teknisk kompetens, utbildning och erfarenhet och sedan kommer önskemålen på de personliga egenskaperna: du ska vara social, utåtriktad, tycka om att samarbeta och skapa relationer.

läs mer

så ökar du din sociala kompetens på jobbet.

av Madeleine Alfvén, 2018-03-01 17:07

Den moderna arbetsplatsen är en social arbetsplats. Vi sitter i öppna kontorslandskap och vi arbetar i team i allt större utsträckning. För att lyckas i arbetslivet krävs inte bara yrkeskompetens – det krävs också social kompetens.

läs mer

det här bör du veta innan du går ut i arbetslivet.

av Parisa Tahmi, 2018-01-04 13:03

Steget från gymnasiet ut på arbetsmarknaden är ett stort steg, även om arbetsuppgifterna inte nödvändigtvis är svårare. Du kan inte stanna hemma för att det regnar – och det finns inga omprov.  Parisa Tahmi, Senior Consultant Manager på Randstad, har lång erfarenhet av att rekrytera unga kandidater till sina första jobb. Här listar hon sina fem bästa tips till dig som är på väg ut i arbetslivet.
läs mer

så är det att vara konsult – och sjuksköterska.

av Randstad, 2017-12-18 13:00

“Jag vill att min kompetens tas på allvar och jag vill känna att jag har tid och kraft att göra ett bra jobb. Det är inte svårare än så.”

läs mer

tipsen för att skriva trevliga mejl fast du är sur

av Maria Uggla, 2017-11-01 16:40

Ett mejl skrivet i affekt kan få förödande konsekvenser. Både på ett personligt och affärsmässigt plan. Därför är det viktigt att stanna upp och fundera på mål och konsekvenser innan man trycker på “skicka”-knappen.

läs mer