Ämne: på jobbet
Xdet här bör du veta innan du går ut i arbetslivet.
av Parisa Tahmi, 2018-01-04 13:03
så är det att vara konsult – och sjuksköterska.
av Randstad, 2017-12-18 13:00
“Jag vill att min kompetens tas på allvar och jag vill känna att jag har tid och kraft att göra ett bra jobb. Det är inte svårare än så.”
tipsen för att skriva trevliga mejl fast du är sur
av Maria Uggla, 2017-11-01 16:40
Ett mejl skrivet i affekt kan få förödande konsekvenser. Både på ett personligt och affärsmässigt plan. Därför är det viktigt att stanna upp och fundera på mål och konsekvenser innan man trycker på “skicka”-knappen.
så säger du nej till chefen.
av Joacim Bratt, 2017-09-21 10:00
Att säga nej till chefen kan vara svårt, vilket inte är så konstigt. Det är chefen som sätter din lön och som, på sätt och vis, har din karriär i sina händer. Men enligt Joacim Bratt, Teamleader Staffing på Randstad, får du inte vara för rädd för att kritisera dina överordnade.