Ämne: employer branding

X

volvo cars bygger sitt arbetsgivarvarumärke inifrån och ut

av Randstad, 2019-11-25 15:15

"Vi tror på att bygga upp vårt arbetsgivarvarumärke inifrån och ut. Det är våra medarbetare som vet vad som gör Volvo Cars unikt och en organisation värd att vara en del av. Det är därför vårt varumärkesarbete som arbetsgivare utgår från deras idéer, erfarenheter och röster", säger Malin Perlander Molén, Director
Global Employer Branding på Volvo Cars.

läs mer

så attraherar du ekonomerna.

av Malin Karlsson, 2019-11-20 14:26

Finanssektorn genomgår en av sina största transformationer i vår tid, detta tack vare digitaliseringen som skapar andra förutsättningar och ställer nya krav på både arbetstagare och arbetsgivare. Företag måste omvärdera sitt kompetensbehov och kartlägga vilka kompetenser som behövs men saknas, och vilka som snart inte kommer att behövas alls.

läs mer

så attraherar du teknisk kompetens.

av Hanna Sandvall, 2019-11-20 14:21

Teknik är onekligen ett av de viktigaste specialistområdena idag, vilket lett till att kompetenser inom detta område är högst efterfrågat på dagens arbetsmarknad. Utan våra ingenjörer hade vi kanske aldrig introducerats för smartphones eller fenomen som molnet. De driver våra tekniska framsteg och tack vare dem så utvecklas vårt samhälle.

läs mer

så attraherar du naturvetare.

av Hanna Sandvall, 2019-11-20 14:14

De är forskare, laboratorieingenjörer och analytiska kemister, för att nämna ett par exempel. De driver forskningen framåt och arbetar hårt för att främja vår hälsa och innovera våra behandlingsmetoder. De arbetar inom life science - en sektor som växer snabbt och där kompetensbristen är en av de största strategiska farorna för branschen.

läs mer

så attraherar du it-medarbetarna.

av Fredrik Ringström, 2019-11-20 14:06

Det är inte helt ovanligt att vi idag spenderar mer tid tillsammans med våra smartphones än med våra familjemedlemmar. Apple, Google och Facebook är ett fåtal av de varumärken som nästan alla konsumenter världen över känner till, och som spelar en viktig roll i våra vardagliga liv. Dessa varumärken tillhör dessutom den sektor som anses vara mest attraktiv att arbeta inom - ITC-sektorn (IT, teknik och kommunikation). Det visar 2019 års Randstad Employer Brand Research, världens mest omfattande oberoende employer branding-undersökning.

läs mer

randstad employer brand research.

av Randstad, 2018-04-16 15:53

”En stor andel kandidater efterfrågar faktorer som en liten andel svenska företag erbjuder. Det betyder att det finns goda möjligheter för de företag som vågar tänka nytt”, menar Larissa Hällefors, account director på Kantar Sifo, som har arbetat med rapporten Randstad employer brand research. 

läs mer