Ämne: employer branding (2)

X

säkra verksamhetens tillgång till rätt it-kompetens med karriärutveckling.

av Malin Ekwall, 2020-09-08 08:05

Randstad Employer Brand Research är världens största oberoende employer branding-undersökning som ger värdefulla insikter om vad arbetstagare inom olika branscher värdesätter vid valet av arbetsgivare. När vi nu publicerar detta års sektorrapport för ITC (IT, teknik och kommunikation) befinner vi oss i en av vår tids största globala kriser - covid-19-pandemin. Ett nytt normalläge har uppstått där social distansering, hemarbete och digitala möten blivit vardag för många. Samtidigt har företag världen över drabbats hårt där många kämpar för sin överlevnad.

läs mer

ekonomerna önskar balans mellan jobb och fritid.

av Malin Karlsson, 2020-09-08 08:03

Finanssektorn är en av pelarna i världsekonomin, och är direkt beroende av den. I rådande situation med en pandemi som lett till att många av världens marknader ställts inför svåra ekonomiska utmaningar som följd, har också finanssektorn drabbats på ett tudelat sätt. Samtidigt som många arbetsgivare i branschen har behövt säga upp medarbetare till följd av krisen, har det också skett en kraftig ökning i efterfrågan på ekonomikonsulter och försäkringsmäklare.

läs mer

kämpar ni med att behålla er tillfälliga personal inom tillverkningsindustrin?

av Randstad, 2020-06-09 08:54

Här är fyra viktiga överväganden du bör beakta när du vill få din tillfälliga personal att stanna kvar.

läs mer

employer branding under och efter covid-19.

av Randstad, 2020-06-03 11:20

Randstad Employer Brand Research genomfördes i januari 2020, innan coronaviruset tagit fäste och utvecklats till den globala kris vi nu befinner oss i. Innan viruset hade arbetsmarknaden, både globalt och här hemma i Sverige, sedan en lång tid tillbaka präglats av kompetensbrist där företag fick kämpa hårt för att fylla sina lediga tjänster. Många arbetsgivare jobbade aktivt med employer branding som ett sätt att locka till sig de bästa talangerna på en marknad där konkurrensen om kompetensen var hård.

läs mer

volvo cars bygger sitt arbetsgivarvarumärke inifrån och ut

av Randstad, 2019-11-25 15:15

"Vi tror på att bygga upp vårt arbetsgivarvarumärke inifrån och ut. Det är våra medarbetare som vet vad som gör Volvo Cars unikt och en organisation värd att vara en del av. Det är därför vårt varumärkesarbete som arbetsgivare utgår från deras idéer, erfarenheter och röster", säger Malin Perlander Molén, Director
Global Employer Branding på Volvo Cars.

läs mer

så attraherar du ekonomerna.

av Malin Karlsson, 2019-11-20 14:26

Finanssektorn genomgår en av sina största transformationer i vår tid, detta tack vare digitaliseringen som skapar andra förutsättningar och ställer nya krav på både arbetstagare och arbetsgivare. Företag måste omvärdera sitt kompetensbehov och kartlägga vilka kompetenser som behövs men saknas, och vilka som snart inte kommer att behövas alls.

läs mer